Sunday, December 16, 2012

17.desember - HVILESKJÆR

Noen av oss har kastet bort atskillige vintersøndager med å se på skøyteløp på TV. Lærte jeg å gå på skøyter av å se på? Nei. Fikk jeg frisk luft? Så klart ikke. Husker jeg noe? Ja, jeg lærte et kjempeviktig grep og begrep som jeg bruker mye. Nemlig hvileskjær, det er godt, det er lurt, det er nødvendig og effektivt å hvile i flyten, samle ny energi i momentet. Motsatsen er å ase seg opp til det ikke går lenger, eller prøve å strekk musklene på innpust, går ikke det. Hvileskjæret er mitt hemmelige grep i når det gjelder juleforberedelser. Mange år gjør jeg mye, baker, lager gaver, går på konserter, har selskaper, pynter og traller. Men jeg har ikke pålagt meg selv å gjøre det samme hvert år. Noen år flyter jeg bare på stemning og minner fra tidligere. Noen år får ikke alle spennende gaver, noen år er det mange ting som ikke blir gjort. Det betyr ingenting, jeg kan hvis jeg vil, men jeg kan også gi meg selv et hvileskjær.Trenger ikke å hoppe og sprette hele tiden. Godt det.

No comments:

Post a Comment