Tuesday, December 18, 2012

18.desember - JULEGAVER

Det er virkelig lenge siden ordet julegaver fikk meg til å undres på hva jeg skulle få. Likevel tenker jeg på julegaver absolutt hele året. Allerede i romjula er hodet fullt av planer for hva jeg skal rekke å lage til neste jul, dere aner ikke hva dere ikke har fått! For selvfølgelig blir det ikke slik. Det er herlig å ha mer ideer enn tid og grusomt om det er motsatt! Derfor har jeg alltid frydet meg over å kunne skape iallefall noe. Det er den egne skapergleden over å få fundere på hva som kan lages og hvordan, sette sammen farger og tenke ut noe. Noen ganger vet jeg også hvem som skal få det mens jeg holder på, da er det en glede å sende gode tanker og bønner for den personen og takknemlighet for det den personen betyr i mitt liv, mens jeg koser meg med å lage noe. Når jeg selv er så heldig å få noe hjemmelaget, setter jeg ekstra pris på det. Noen bruker uttrykket, "det er tanken som teller" som en unnskyldning for dårlige eller manglende gaver. For meg er det et hederstegn og en ekstra gave, hvis gaven faktisk viser at tanken teller, at noen har villet tenke på meg lenge nok til å lage en gave, ikke bare kjøpe den. Og det håper jeg jo andre skjønner om det jeg lager også- men først og fremst, for meg er det et godt år når jeg gjennom hele året kan bære med meg varme, inspirende tanker om hva jeg skal lage i julegaver, selv om det også noen ganger bare blir med tanken!

No comments:

Post a Comment