Thursday, December 20, 2012

20.desember- JULEHANDEL

Julehandel, det er virkelig et rart ord. Når jeg tenker på det i løpet av året er det magiske dager, der normale regler i handlingens verden er opphørt. Alt er rent, vakkert, sølvkuler og dombjeller ringler, sneen drysser stille ned uten at jeg blir våt i håret og jeg går syngende rundt i byen med vakkert innnpakkede pakker som aldri blir tunge eller fulle av slaps eller snø. Når jeg kommer hjem forsvinner pakkene på underfullt vis under treet og vi setter oss tilfreds ned og nyter et glass gløgg, mens vi sukker tilfreds over å ha så mange gode venner og familiemedlemmer å kunne glede med en gave. I kjeller og skap står matvarene prydelig og rikelig på plass uten et eneste minne om stress og mas.
Dette er planen, sånn skulle det gjerne vært, jeg vet virkelig ikke hvorfor det ikke er sånn, kanskje neste år?
Virkeligheten er vel heller slik at julehandling kan gjøre noen og enhever til ildsprutende Darcy selv med de beste intensjoner. Fremtidens forbedringspotensial må være å bli en blid og vennlig drage da?


Tegningene er selvfølgelig fra et unikum( i ti eksemplarer) av en bok, Trygves bok om dragen Darcy, vår barndoms julehelt.

No comments:

Post a Comment