Friday, December 16, 2011

17.desember - nyttige gaver

En førjulsdag i Overhalla, kan det ha vært i 1970?En stor kasse bæres inn på stabburet, og jeg kan ikke dy meg for å kikke inn gjennom et lite hull. Og jeg ser en enorm blå kakeboks med hvite striper, snodig. Far blir ikke blid, nå har jeg ødelagt hele overraskelsen og sett julegaven til Anders, enda snodigere- ønsker han seg virkelig en kakeboks? Etter hvert som julen nærmer seg slår jeg meg til ro med at det blir nok slik i år, alle får ekstra nyttige gaver, sånne som vi nok blir glade for siden, jaja....jeg får la være å fortelle det til de andre, de blir nok skuffet. Så kommer juleaften og Anders åpner den største pakken under treet....en blå tråbil med hvite striper! Jeg er fremdeles overrasket over den gaven jeg! Nyttig? Selvfølgelig, den ble benyttet helt ut og tvers igjennom og så nok omtrent ut som denne fra Tempomuseet på Ålgård, før eieren vokste fra den.Så sørg for å ønske ting som kan nyttes!
Louis Armstrong tryller med ønskesangen

No comments:

Post a Comment