Sunday, December 19, 2010

20. desember... Hvile midt i stresset

Og pluselig, mens jeg løper rundt i byen og leter etter de siste julegavene og tenker på julekortene jeg ikke rakk sende og burde jeg ringe til folk istedet og når skal jeg rekke det og samtidig planlegger jeg middagene til julen og lurer på når vi skal rekke og handle inn til dem - da plutselig kan jeg bli distrahert i mitt fokuserte, kaotiske stress. Kanskje distraksjonen bare er at jeg plutselig ser snøen dale ned foran en gatelykt, eller hører en spesiell julesang over høytaleranlegget i en butikk, eller kjenner streifet av duften av en julegran i det jeg løper forbi. Kanskje bare en liten distraksjon, men nok til å rive meg ut av stresset og plutselig se hvor jeg er, og hvor jeg løper. Nok til å plutselig se menneskene som stresser forbi, og lure på hvem de er istedet for bare føle at de løper i veien. Kanskje nok til at jeg plutselig kommer på hva som egentlig vitsen var med denne julen man planlegger så mye for.

Det kan være fint å bli distrahert, av og til.

1 comment:

  1. Nydelig kommentar og musikk Trygve!Vi er alltid villige til å hvile litt til! Men nå skal vi snart ta en liten innspurt!

    ReplyDelete