Sunday, December 12, 2010

Fryd på den trettende desember...

Jeg tror fryd må være den boblende kilden inne i oss som av og til bobler over, som alltid ligger der klar til å kalle frem latter og smil, så snart den vekkes til liv. Og hva kan det være som får det til å boble over? Når jeg stopper opp og takker, når jeg stopper opp og ser, når jeg stopper opp og lytter, når jeg stopper opp og er- alltid noe nytt, men alltid likevel det samme, det som er godt, vakkert, verdt å ta vare på eller verdt å hegne om. Vi har to lørdager i desember hvor vi spiser frokost i pysjen foran peisen, lørdagen nærmest Sinterklaas ( 5/6 des), og lørdagen nærmest Lucia. Det ble for travelt å skulle tilpasse det skoleprogrammet, men vi ville ikke gå glipp av muligheten til en feiring som innebærer å feire lyset som vinner over mørket, som hos oss feires med sjokolade med krem, lussekatter, peisbål og julemusikk- og som ikke innebærer noe som helst kjøpepress. En frydefull frokost- god lysfest!

No comments:

Post a Comment