Tuesday, December 14, 2010

Filmglede!

Jeg har visst alltid hatt tid til å kose meg med all slags julefilmer før jul selv om jeg har mye å gjøre med eksamener og den slags. I år er alle eksamener tryllet vekk, og jeg har enda bedre tid til julefilm!
bortsett fra kavsomme filmer med amerikanske skuespillere som har fått et manus overlesset med kommando om å ødelegge alt som heter juledekorasjoner og julemat, for så å le hysterisk av det, -bortsett fra de - så kan jeg nok glede meg over det meste av julefilm. Aller best liker jeg de animerte, ikke fordi det er nostalgisk, men rett og slett fordi de er best.
Og så er det alle julescenene i Harry potter filmene. Jeg og mamma snakket om at det burde gå an å sette sammen en egen liten film kun med de klippene hvor de hygger seg og feirer jul med magiske snølandskap utenfor de gotiske vinduene sine. En stemningsfull liten film bare for kosens skyld.

Nightmare before christmas er en av mine største favoritter - sangene og musikken i denne filmen er fortryllende gledelige, synes jeg. Kan ikke tenke meg at det går an å bli lei! :D

1 comment:

  1. Å så koselig! Sist jeg så denne var når Frederik var en fire-fem år gammel tror jeg - kanskje jeg skal skaffe den på nytt. Enig : Herlig å se gamle julefilmer i jul og adventstiden!

    ReplyDelete